Барууны орнуудад коучинг (coaching) арга зүйг ихÑвчлÑн бизнеÑийн ертөнцийг аврах ÑмчилгÑÑ Ð³Ñж Ñрилцдаг. Ðом, ÑÑтгүүлд мөн иймÑрхүү байр ÑÑƒÑƒÑ€Ð¸Ð½Ð°Ð°Ñ Ñ…Ð°Ð½Ð´Ð´Ð°Ð³ байна. ГÑвч Ñрүүл ÑÑтгÑдÑг хүмүүÑийн хувьд бид бүх өвчинд таарÑан ÑмчилгÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹Ð³ мÑддÑг бөгөөд иймÑрхүү төрлийн Ñаналд нууц занга оршдог гÑж үздÑг.
Хамгийн түрүүнд коучинг Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©, мөн түүн дотор менежментийн нÑгÑн Ñ…Ñв маÑг болÑон ч гÑÑÑн тодорхой нөхцөл байдалд тодорхой зорилтуудыг шийдÑÑ…Ñд чиглÑгдÑÑн байдаг гÑдгийг Ñ‚ÑмдÑглÑÑ… Ñ‘Ñтой.
ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ нийтлÑлдÑÑ Ð±Ð¸Ð´ коучингийг зөвлөгөө өгөх Ñ…Ñв маÑг буÑаар, харин түүнийг удирдлагын Ñ…Ñв маÑг гÑж авч үзÑÑд арай Ñ…Ñлбараар коуч-менежмент гÑж нÑрлÑÑ… болно.
Коуч-менежмент
ИнгÑÑ…Ñд ер нь ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аргын учир утга юунд оршиж байна вÑ? Товчоор хариулахад коуч-менежментийн гол утга учир нь зааварчилгаа болон бодлого шийдвÑрлÑхийн оронд аÑуудал дÑвшүүлÑÑ…Ñд оршдог. Менежер зааварчилгаа өгөхийн оронд аÑуудаг, ингÑÑд л гүйцÑÑ.
ҮнÑн Ñ…ÑÑ€Ñг дÑÑÑ€ÑÑ ÐºÐ¾ÑƒÑ‡-менежмент бол бидний аль ÑртнÑÑÑ Ð¼ÑддÑг байÑан манлайллын ардчилÑан Ñ…Ñв загвар мөн билÑÑ. “Коучинг†байнга л байÑан, түүнийг ÑанаанааÑаа зохиогоогүй, зүгÑÑÑ€ л одоо түүний цаг үе болж байна. “ÐрдчилÑан Ñ…Ñв загварыг†удирдлагын, Ñоциологийн болон ÑÑтгÑл Ñудлалын Ñалбарын оюутнуудад онолын хичÑÑл дÑÑÑ€ аль ÑртнÑÑÑ Ð·Ð°Ð°Ð¶ Ñургадаг байÑан боловч Ð¾Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð¾Ñ Ñ†Ð°Ð°Ñˆ хөгжөөгүй байна.
Менежерүүд ихÑвчлÑн удирдлагын авторитар Ñ…Ñв загварыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑдÑг (“гүйцÑтгÑгчâ€-ийн хувьд хамгийн их таарч тохирно), Ó©Ó©Ñ€Ñдөө бүх аÑуудлыг шийддÑг, заавар, тушаал өгч, гүйцÑтгÑлийг нÑгт Ñ…Ñнаж мөрддөг, г.м. ÐÑвÑл либераль Ñ…Ñв загвар луу Ñ…ÑÑ‚Ñрхий Ñ…Ñлбийж (“хамтран ажиллагÑдад†илүү тохирно), Ñмар нÑгÑн зорилт, түүний гүйцÑтгÑлийн Ñ…ÑÐ½Ð°Ð»Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ñ‚Ð°Ñ‚Ð³Ð°Ð»Ð·Ð°Ð¶, “ÑцÑийн үр дүнâ€-г хүлÑÑдÑг тул бүх юм өнгөрч Ñмарч өөрчлөлт хийгÑÑд нÑмÑргүй болÑон байдаг.
ÐрдчилÑан Ñ…Ñв загварыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑж чаддаггүйн шалтгаан бол аль ч Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ Ñургуульд зааж Ñургаддаггүй дадал туршлага дутдаг байна.
Байгууллагын коуч-менежмент
Ð¥ÑÑ€Ñв таны орчин тойрны Ñ…Ñн нÑгÑн нь Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑгÑн цагт таны зорилго, түүнд хүрÑÑ… арга зам болон таны чадварын талаар үнÑн ÑÑтгÑлÑÑÑÑÑ Ñонирхож, ÑÐ½Ñ Ñрианы дараа та ÑÑтгÑл хангалуун байж цаашид зорилгодоо хүрÑÑ…ÑÑÑ€ ÑÑтгÑл шулуудан ажилдаа орж байÑан бол та өөрийгөө азтай хүн гÑж тооцож болно. Учир нь танд коучингийн туршлага байна гÑÑÑн үг юм.
ИнгÑÑ…Ñд коуч-менежер удирдлагын буÑад Ñ…Ñв Ð·Ð°Ð³Ð²Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñлгаатай юу хийдÑг юм бол? ТÑÑ€ÑÑÑ€ зүгÑÑÑ€ л удирдлаган доороо ажилладаг хүнд тушаал, заавар өгөхдөө заавал дараахь нөхцөл байдлыг тодруулж аÑуудаг. Үүнд:
• Тухайн тавигдÑан зорилго удирдлаган доор ажилладаг хүний хувийн зорилготой Ñ…ÑÑ€ нийцÑж байгаа;
• Үр дүнд хүрÑхийн тулд Ñмар арга, аргачлал Ñ…ÑÑ€ÑглÑж байгаа;
• Тухайн арга, аргачлалыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ…Ñд ажилтанд шаардлагатай мÑдлÑг, ажлын дадал туршлага байгаа ÑÑÑÑ….
Ð£Ð´Ð¸Ñ€Ð´Ð»Ð°Ð³Ð°Ð°Ñ Ó©Ð½Ð³Ó©Ñ€Ñөн Ñарын борлуулалтын мÑдÑÑг бÑлдÑÑ… тухай тушаал танд өнөөдөр ирÑÑн гÑж бодъё. ГÑÑ‚Ñл борлуулалтын албаны Ð´Ð°Ñ€Ð³Ð°Ð°Ñ Ñ…ÑƒÐ´Ð°Ð»Ð´Ð°Ð°Ð½Ñ‹ төлөөлөгчидтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚ гадуур Ñвах ажил даалгах болж. Ийм нөхцөлд хоёр даалгаврыг нÑгÑн зÑÑ€Ñг гүйцÑтгÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ ÑмÑÑдÑггүй, ÑÑвÑл ÑÐ½Ñ Ñарын мÑдÑÑг хамт хавÑарган өгөх бодолтой байгаагаа Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹, нÑг бол Access программ дÑÑÑ€ ажиллаж чаддагүй болохоор ÑÐ½Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ñ€Ñ‹Ð³ биелүүлÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ ÑˆÑƒÑƒÐ´ Ñ…ÑлдÑг байхаар чөлөөт нөхцөл байдлыг бүрдүүлÑÑ… Ñ‘Ñтой. Харин таны удирдлаган доор ажилладаг ажилтан Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ â€œÐ·ÑƒÐ³Ð°Ñ‚Ð°Ð°Ñ…â€-ын тулд биш, бүр ÑÑÑ€ÑгÑÑÑ€ÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ð³Ð¸Ð¹Ð½ боломжит Ñайн хувилбараар тухайн үүрÑг даалгаврыг биелүүлÑÑ… зорилготой байгааг мÑдрÑÑ… Ñ‘Ñтой.
Ð¥ÑÑ€Ñв та удирдах ажилтан байгаад таны удирдлаганд ажилладаг Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ð°Ñ€ аваад дÑÑÑ€ дурьдÑан нөхцөл байдлаар ажиллаж байвал та коуч-менежментийн анхан шатыг (хамт олонд найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ…) даван туулÑан гÑж Ñ…Ñлж болно.
МÑдÑÑж Ñ…ÑÑ€Ñг найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ… нь коуч-менежмент Ò¯Ò¯Ñч хөгжих Ñуурь болдог байна. ÐайрÑаг уур амьÑгалыг удирдагч өөрийн зорилгодоо заавал ашиглах Ñ‘Ñтой, ÑÑ Ð±Ó©Ð³Ó©Ó©Ñ ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ нөхцөл байдлыг ажилтнууд ашиглаж ÑÑ…ÑлдÑг байна.
- ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ò¯Ò¯Ñч бүрÑлдÑÑн уур амьÑгалыг ашиглана гÑдÑг нь коуч-менежер дараахь зүйлийг Ñ…Ð¸Ð¹Ð½Ñ Ð³ÑÑÑн үг юм. Үүнд:
- Ðжилтан тавигдÑан зорилгоо зөв ойлгоÑон ÑÑÑхийг тодруулна.
- Түүнийг ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аÑуудлыг шийдвÑрлÑÑ… үйл Ñвцад татан оролцуулж, алхам бүрийн төлөвлөгөөг гаргана.
- Үр дүнд хүрÑÑ…Ñд ажилтанг зоригжуулна. ТавигдÑан зорилгыг ажилтан өөрийн юм шиг хүлÑÑн авахад түлхÑц өгнө.
- Ðжилтны үйл ажиллагааг үр дүнтÑйгÑÑÑ€ Ñ…Ñнана.
Коуч-менежментийн зарчмууд
Коуч-менежментийн зорилго бол ажилтны ажлын үр дүнг дÑÑшлүүлÑхийн тулд зорилгодоо хүрÑÑ…Ñд Ñаад болж байгаа аÑуудлуудыг ажилтнаар бие даан шийдвÑрлүүлÑÑ…, түүнийг үр дүнд хүрÑÑ…Ñд идÑвхжүүлж өгөхөд оршино. Ðль ч компанийн удирдлагын Ñ…Ò¯ÑÑн хүлÑÑж буй ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ үр дүнд хүрÑхийн тулд ажилтны өөрийнх нь Ухааралт болон Хариуцлага дÑÑÑ€ тулгуурладаг. Ðжилтны Ухааралт болон Хариуцлагыг удирдлага нь зориуд идÑвхжүүлж, дÑмжиж байдаг.
ДүгнÑж Ñ…ÑлÑÑ…Ñд коуч-менежментийн үндÑÑн хоёр тулгуур бол:
• Ðжилтан өөрийн үйлдлийг УхаарÑан байна.
• ÐдгÑÑÑ€ үйлдлийн үр дүнг ажилтан Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© бүрÑн Хариуцна.
ГÑвч ажилтны хөгжлийн үе шат бүрт ÑдгÑÑÑ€ зарчмуудыг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ… боломжгүй.
Коуч-менежмент үр дүнд хүрÑÑ… нөхцлүүд
Коучинг менежментийн Ñ…Ñв загварын хувьд: удирдлага, ажилтны хоорондын харилцан ажиллаÑны үр дүнд ажлын үр ашиг мÑдÑгдÑхүйц нÑмÑгдÑж, ажилтныг идÑвхжүүлÑлт, хувь хүний хариуцлага дÑÑшлÑнÑ.
Коуч-менежмент үр ашигтай байхын тулд 3 Ñнгийн нөхцөл байдлыг бүрдүүлÑÑ…Ñд хангалттай.
- ÐÑгдүгÑÑрт, ажилтан түүнтÑй харилцах удирдлагын ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ñ…Ñв загварт “даÑах†ёÑтой.
- Хоёрдугаарт, коуч-менежмент ажилтны хөдөлмөрийн шинж чанартай “зохицожâ€, байгууллагын удирдлагын Ñоёлд ерөнхийдөө нийцÑж байх Ñ‘Ñтой.
- Гуравдугаарт, ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ харилцан ажиллах Ñ…Ñв загварт удирдагч Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© “бÑлÑн†болÑон байх Ñ‘Ñтой.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |